Foto: A. Markehed

Höks pastorat

med församlingarna Hasslöv-Våxtorp, Knäred-Hishult, Ränneslöv-Ysby och Veinge-Tjärby. Geografiskt sett är det landsbygdsförsamlingarna i Laholms kommun.

Pastorsexpeditionen för Höks pastorat finns i Ysby

Måndag: 09:00–12:00
Tisdag: 09:00–12:00
Torsdag: 09:00–12:00 och 13:00–15:00
Fredag: 09:00–12:00

Telefonväxel: 0430-323 00
E-post: hoks.pastorat@svenskakyrkan.se

Kyrkoherde Anette Rajaniemi  0430-323 32

2024

Från och med vecka 2 till och med vecka 11 kommer dop och gudstjänster vara i församlingshemmen.

Vi söker en komminister

Vill du vara med och utveckla natursköna Höks pastorat?

Vi söker en kyrkomusiker

Välkommen till Höks pastorat

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

Kyrkobladet

Kyrkobladet ges ut fyra gånger per år och omfattar alla fyra församlingar.

Biologisk mångfald

Vi i Höks pastorat arbetar aktivt med att främja biologisk mångfald och att utveckla klimatsmarta kyrkogårdar. Här finns information om vilka tekniker vi använder oss av.

Höks pastorat på Youtube och Facebook

Vi har under ett par års tid spelat in korta andakter som finns publicerade på facebook och youtube

Närbild på guldfärgade kugghjul i ett urverk.

Årets högtider

Inom kristendomen finns det många högtider. Kristendomens viktigaste högtider är jul, påsk och pingst. De flesta av årets högtider kretsar kring händelser i Jesu liv, men det finns också högtider som lyfter fram helgon, martyrer och apostlar.

Två män i blå hjälporganisationsjackor lastar av vattenflaskor från ett lastbilsflak.

Kriget i Ukraina

Vi är många som vill hjälpa till när människor drabbas av kriget. Du kan engagera dig på flera sätt. Tillsammans står vi enade i medmänsklighet och solidaritet.

ACT Svenska kyrkan

Tre barn med ryggsäckar på väg till skolan.

Bli månadsgivare till Act Svenska kyrkan

Med en liten gåva varje månad kan du bidra till att fler barn får gå i skolan, att människor som flyr från krig får skydd och att fler kan ta sig bort från fattigdom.

Två kvinnor på en indisk marknad.

Ge en gåva

Att skänka pengar till välgörenhet är att ge en annan människa ett hopp, en möjlighet och en framtid. Act Svenska kyrkan kämpar för att stärka människor och deras kamp för mat, försörjning, trygghet, utbildning och hälsa.